Brak powiązanych
Warszawa na początku 2024 roku obsługuje 20 mln pasażerów, przy czym 6 mln z nich to pasażerowie przesiadkowi -- z całego regionu Europy środkowo-wschodniej. Pasażerowie regionalni to zaspokajanie wyłącznie popytu lokalnego. Lotniska regionalne bazują na popycie regionalnym, więc nie wykorzystują z zasady popytu hubowego. To dlatego np. Gdańsk jest skazany na bycie portem regionalnym a więc brak połączeń np. do Ameryki Północnej. Przykład warszawski: popyt na loty do Seulu (Korea) to nie więcej niż 3 połączenia tygodniowo dla pasażerów nietransferowych. Z pasażerami transferowymi realizowanych lotów na rok 2023 jest 5-6 - jest to możliwe dzięki temu, że do hubu mogą dolecieć pasażerowie z całego regionu. Dodatkowo, hub Warszawa lub CPK będzie głównym hubem do przesiadek w czasie odbudowy Ukrainy (13:28).
(Czas w filmie: 11:01)Zapisz ten plik graficzny, lub wklej do siebie kod HTML. Kod prowadzi do poniższego linka:
Polska musi mieć lotnisko habowe (przesiadkowe), a Warszawa nie daje rady obsłużyć popytu
https://niepozwalam.pl/qr/podmioty/losowy/9231